מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום ראשון, 30 במרץ 2014

נאה דורש ונאה מקיים בכנסת ישראל? כשנפתלי בנט רוצה שנלמד הנדסה






נפתלי בנט מפציר בהורים לכוון את ילדיהם ללימודי הנדסה. ההפצרה באה לאחר סדרת קריאות נרגשות להימנע מללמוד תחומים אחרים. לדבריו [ציטוט]:


הורים, אני מפציר בכם: שלחו את ילדיכם ללמוד מתמטיקה (רצוי 5 יחידות), אנגלית ופיזיקה. אחדד את העניין: ההייטק הישראלי פורח. יש הרבה כסף להשקעות. יש מדען ראשי. יש יזמים. יש אווירת עסקים. מה חסר? מהנדסים. ממש חסר. יש תחרות עצומה על ליבו של כל מהנדס בתחומים הרלוונטים. כל מהנדס נחטף. התנאי הבסיסי הוא ידע במתמטיקה, אנגלית ופיזיקה. ** כל יום עולים אליי לרגל מכל העולם חברות, שרים, ומשקיעים כדי לגעת ב"נס הישראלי", ואנחנו מחייכים ומשדרים אופטימיות, אבל האמת היא שאנחנו כבר עובדים על "אדי הדלק" של כוח העבודה הישראלי. צעירות וצעירים, עשו לעצמכם טובה: תשקיעו בלימודי מתמטיקה, אנגלית (וגם פיזיקה).
על כן ליקטתי עבורכם את רשימת תחומי ההכשרה של נציגיכם בכנסת ישראל:

נפתלי בנט: משפטים ומנהל עסקים
ניסן סלומיאנסקי: פיזיקה (אך בפועל עוסק בפוליטיקה מ-1977)
איילת שקד: הנדסת חשמל (צדיקה!)
אורי אורבך: ישיבת הסדר
אבי וורצמן: תנ"ך, תושב"ע ומינהל ציבורי
מוטי יוגב: מדע המדינה
יוני שטבון: ממשל ומנהל עסקים
שולי מועלם: סיעוד (פה אני חייבת בכל זאת מילה טובה: אחות בסורוקה חשובה לא פחות ממהנדס)
אורי אריאל: השכלה תיכונית
אליהו בן דהן: מנהל עסקים ומדיניות ציבורית
זבולון כלפא: ישיבת הסדר
אורית סטרוק: השכלה תיכונית
יותר מזה, להלן תגובתו של אביב ספיר:

אני סיימתי לימודי הנדסת חשמל ואלקטרוניקה. קרעתי את התחת 4 שנים כדי לסיים את הלימודים עם ממוצע של 85 במכון הטכנולוגי חולון אין לי נסיון קודם בגלל שאני מהנדס צעיר וכל מעסיק אשר אני פונה אליו מבקש נסיון מוכח בתעשיה. שלחתי קו"ח ללמעלה מ-450 מעסיקים במשך החצי שנה האחרונה, ובקושי 3 שיחות טלפון קיבלתי. אני יודע על מצב דומה אצל חבריי. 
ליבי מוחמץ שאני שומע אותך מבקש מהורים לשלוח את ילדיהם ללמוד הנדסה- מה הטעם בלהשקיע כ"כ הרבה אם אין מישהו שיעסיק אותך לאחר מכן? יש כ"כ הרבה מהנדסים מוכשרים לא רצויים בשוק אז למה להעמיס על השוק ולשלוח עוד אנשים ללמוד את המקצוע הזה? באיזה מציאות כל מהנדס נחטף? איך אני אמור להתחיל לעבוד בתעשייה? על פי עדויות, למהנדסים צעירים ומבוגרים - קשה מאוד למצוא עבודה! במיוחד ומעוניינים למצוא עבודה בתחום. בשרשור עצמו פרסמו עדויות רבות של מהנדסים השוללים את דברי שר הכלכלה בנט, מאחר וכמעט ולא ניתן למצוא עבודה אחרי גיל 45 או במידה והנך בוגר טרי ללא ניסיון בעבודה. מהנדסים צעירים ללא ניסיון לא מתקבלים לעבודה ואם כן - אז בשכר מינימום. מהנדסים שולחים מאות קורות חיים - ומקבלים תשובות בודדות. עלות תואר ראשון בארץ במכללה פרטית בהן לומדים רוב הסטודנטים בערך 100,000 ש"ח.
תגובתו של אילן קיר:

לא חסרים מהנדסים !!! אני מהנדס בן 49, תואר ראשון מהטכניון בהצטיינות בהנדסת מחשבים, תואר שני בהצטיינות מאוניברסיטת תל אביב בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה מסלול עם תזה מחקרית, שלושה פטנטים רשומים בארה"ב, מאמר שפורסם בכנס יוקרתי, עשרות שנות ניסיון אבל אף אחד לא רוצה להעסיק מהנדסים מבוגרים, אז למה שאדם ילך ללמוד מקצוע שזמן המדף שלו הוא 15 שנה ??!!!
הפוסט שלך מעניין אותי מאוד בעיקר כי אני מהנדסת ויש לי הרבה חברים מהנדסים רובם לא מצליחים למצוא עבודה וכשכן מצליחים מציעים להם שכר מבזה למהנדס (משהו די קרוב לשכר מינימום) אז מהנדסים לא חסר ב״ה חסרים מעסיקים שמוכנים לתת צ׳אנס למהנדסים ללא ניסיון ולשלם להם שכר הוגן!!! קודם בוא נעסיק מהנדסים מובטלים ורק אחכ נדאג לייצר חדשים
והשירשור מלא בתגובות דומות.
אדם אחר עלול היה להוסיף כאן מסר פוליטי. הפעם, אנסה להקפיד על ניטרליות ולכן, אסתפק בכך שעדיף להיות בעל השכלה תיכונית עם תנאי שכר של חבר כנסת מאשר מהנדס שאינו מצליח למצוא עבודה אחרי גיל 50 שחי על הבטחת הכנסה ואו דמי אבטלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה